حیاط خلوت

حیاط خلوت

کارمان به جایی رسیده که باید طوری دلتنگ شویم که به کسی بر نخورد...
حیاط خلوت

حیاط خلوت

کارمان به جایی رسیده که باید طوری دلتنگ شویم که به کسی بر نخورد...

دلـت را بتـکان ...

دلت را بتکان...

غصه هایت که ریخت، تو هم همه را فراموش کن

دلت را بتکان اشتباه هایت وقتی افتاد روی زمین بگذار همانجا بماند

فقط از لا به لای اشتباه هایت، یک تجربه را بیرون بکش قاب کن و بزن به دیوار دلت

دلت را محکم تر اگر بتکانی تمام کینه هایت هم میریزد و تمام

گناهی که شیطان هم از آن بیزار است...




تهمت و بهتان به اندازه اى زشت و زننده است که حتى شیطان هم از انجام دهنده آن دو بیزارى مى جوید. شیطان از رفتارهاى زشت و اعمال خلاف استقبال مى کند؛ ولى برخى از رفتارهاى ناروا آن قدر زشت و پلیدند که شیطان هم آن ها را تاءیید نمى کند. یکى از این اعمال ، نابود کردن وجهه افراد در جامعه ، و ریختن آبروى آن ها به وسیله بهتان یا نعمت است .

امام جعفر صادق (علیه السلام ) در این زمینه مى فرماید:
من روى على مۆ من روایه یرید بها شینه و هدم مروءته لیسقط من اعین الناس اخرجه الله من ولایته الى ولایه الشیطان ، فلا یقبله الشیطان (3).
اگر کسى سخنى را بر ضد مۆ منى نقل کند و قصدش از آن ، زشت کردن چهره او و از بین بردن وجهه اجتماعى اش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از محور دوستى خود خارج مى کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى دهد؛ (ولى) شیطان هم او را نمى پذیرد.



عروسک...



دختر کوچک به مهمان گفت:میخوای عروسکهامو ببینی؟


مهمان با مهربانی جواب داد:بله.


دربین اونا


یک عروسک باربی هم بود.


مهمان از دخترک پرسید:کدومشونو بیشتر از همه دوست داری؟


... و پیش خودش فکر کرد:حتما "باربی".


اما خیلی تعجب کرد وقتی که دید


دخترک به عروسک تکه پاره ای که یک دست هم


نداشت اشاره کرد و گفت:اینو بیشتر از همه دوست دارم.


مهمان با کنجکاوی


پرسید:این که زیاد خوشگل نیست!


دخترک جواب داد:


آخه اگه منم دوستش نداشته


باشم دیگه هیشکی نیست که باهاش بازی کنه و دوستش داشته باشه ،


اونوقت دلش میشکنه ...

متولدین شهریور ماه

بالغ طبیعت

سمبل : باکره(فرشته)

شعار : من تجزیه و تحلیل می کنم

ستاره حاکم : ولکان و مرکوری

عنصر وجود : خاک

شخصیت : راوی

فلز وجود : پلاتین

سنگ خوش یمن : عقیق سبز

رنگ محبوب : سایه ای از خاکستری-سبز و نقره ای

عدد خوش یمن : 5

گل محبوب : forgetmenot

روز مبارک : چهارشنبه